Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ




Αρκετές φορές είναι ορατή η έκπληξη των γονιών και η αγωνία τους ,απέναντι σε εκρήξεις θυμού των παιδιών τους από την μικρή ηλικία τους.
Ανησυχία,ενοχές,απογοήτευση,είναι ορισμένα από τα συναισθήματά που νιώθουν όταν οι στρατηγικές που δοκιμάζουν δεν φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.Παράλληλα και τα ίδια τα παιδιά νιώθουν ανασφάλεια και δεν μπορούν να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους και τι προκαλεί την έκρηξη του θυμού τους,αν δεν αντιμετωπίζονται κατάλληλα.
Με αφορμή την Ημέρα κατά της σχολικής βίας, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου,ενημέρωση γονέων από την κύρια Ρομάνα Σπερώνη ψυχολόγο~ψυχοθεραπεύτρια Επιστημονικά Υπεύθυνη του ΚΕ.ΠΕ.Π.ΨΥ Νόμου Μεσσηνίας.

Την Πέμπτη 6 Μαρτίου,ημέρα κατά της σχολικής βίας,πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητές: 
Επεξεργαστήκαμε σε συνεργασία με την κύρια Σπερώνη το παραμύθι«Στην χώρα των άγριων τεράτων»του Maurice Sendak


Ο συμβολισμός του παραμυθιού μας βοήθησε να περάσουμε κάποια μηνύματα, που διευκολύνουν την κατανόηση εννοιών,όπως  είναι ο αλληλοσεβασμός,συνεργασία και εναλλακτικές λύσεις στην αντιμετώπιση του θυμού. 
Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο «Πώς πρέπει να συμπεριφέρομαι» και ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους.

Καθώς και το βιβλίο δεν σ`έχω φίλη!






Τις επόμενες μέρες επεξεργαστήκαμε μια σειρά βιβλίων που αναφέρονται στα συναισθήματά!




Με αφορμή το βιβλίο : «Ευτυχία είναι.....»,θέσαμε στα παιδιά την  ερώτηση ,τι με κάνει ευτυχισμένο?

Μερικές από τις απαντήσεις των παιδιών :
Κωνσταντίνος : να φτιάχνω κρουαζιερόπλοια!
Γιώργος Β.~Γρηγόρης: να μπαίνω μέσα σε υποβρύχια!
Γιάννης Σ.~Παναγιώτης Τζ : να ταξιδεύω με αεροπλάνο!
Κατερίνα~Λάουρα : να πηγαίνω στη θάλασσα!
Έλενα~Αντρι :να κάνω βόλτες με αυτοκίνητο!
Φωτεινή: να αγοράζω ρούχα!
Λυδία: να ακούω τα πουλιά να κελαηδούν!!!
Δέσποινα: να παίζω με τις φίλες μου!
Γιάννης Α. :να έρχεται  η θεία μου και να πηγαίνουμε εκδρομές και να έχουμε περιπέτειες!
Ηλίας:  Να  παίζω στην παιδική χαρά!
Μέσα από τις απαντήσεις τους τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι παρά πολλές φορές είναι ευτυχισμένα με τα ίδια πράγματα!Μπορούν λοιπόν έτσι να λύσουν τις τυχόν διάφορες τους με ποιο δημιουργικούς τρόπους!
Έτσι αποτύπωσαν τα συναισθήματά τους όσο αφορά την ευτυχία!


Ένας πολύ ενδιαφέρον μύθος για την επεξεργασία των συναισθημάτων που δημιουργεί, είναι ο μύθος του Αισώπου:  <<Το παιδί που έκλεβε!!>>
Μερικές από τις ζωγραφιές μας!!!




Με αφορμή το βιβλίο θυμώνω ,προβληματιστήκαμε για τον τρόπο αντιμετώπισης του θυμού!!,< Είναι σημαντικό να βλέπουμε το θυμό όχι απλώς ως αρνητικό συναίσθημα που πρέπει να κρύψουμε άλλα και ως τρόπο έκφρασης της αυτονόμησης  του παιδιού!>.Όπως επισημαίνει η ψυχολόγος κυρία Ρωμάνα Σπερώνη.
Για να βοηθήσουμε το παιδί να ελέγχει αυτό το συναίσθημα και να χρησιμοποιήσει αυτή την «ενέργεια»του σε εποικοδομητικές δραστηριότητες προσπαθήσαμε
να επεξεργαστούμε το συναίσθημα του θυμού.!
Έτσι θέσαμε στα παιδιά την ερώτηση  «τι με  θυμώνει?»
Γιώργος.Β:να χάνω σε ένα παιχνίδι!
Ηλίας: όταν μου σπάει ένα παιχνίδι!
Γιάννης.Α,Βασιλική.Τ,Βασίλης.Μ.,Έρη :όταν με χτυπάνε και με σπρώχνουν,όταν με γρατσουνάνε!
Παναγιώτης,Δέσποινα,Λύδια: όταν λένε ότι λέω.
Κατερίνα,Μαριτίνα,Στέλιος,Νεφέλη: όταν δεν με παίζουν!
Βιβή,Γιώργος: όταν με μαλώνει η μαμά!
Χρήστος,Γιάννης: όταν μου παίρνουν τα τουβλάκια!
Κωνσταντίνος,Γρηγόρης,Γιάννης: όταν μου λένε άσχημα λόγια!
Λάουρα: όταν μιλάνε μαζί με μένα!
Βίβιαν: όταν μου φωνάζουν!
Χριστιάνα: όταν μου λένε να φτιάχνω μόνη το κρεβάτι μου!
Βασίλης.Κ: όταν ο αδελφός μου βγάζει τη γλώσσα!
Βασίλης.Δ: όταν μου τραβάνε τα μαλλιά και με δαγκώνουν.
Χάρης: όταν ο αδελφός μου με κλείνει στην ντουλάπα και δεν μπορώ να βγω:



Όλα αυτά τα συναισθήματά ,προσπάθησαν να τα εκφράσουν φορώντας τις μάσκες των συναισθημάτων!!







Στη συνέχεια ζωγράφισαν το χρώμα του θυμού!!!





Τι είναι ο θυμός?
Γιώργος: είναι κάπως έτσι, σε τόνους του μαύρου,αλλά δεν μπορώ να πω ακριβώς!
Γιάννης : δύο τρακτέρ ,ένα κόκκινο,ο θυμός και ένα πράσινο ,όταν ηρεμώ!
Γιώργος:δύο ηφαίστεια!



Χρήστος,Κωνσταντίνος,Γρηγόρης: Ο θυμός ως άνθρωπος!
Αντρι: το τερατάκι του θυμού!


Λυδία: Ο θυμός ένα τεράστιο ηφαίστειο!!!
Διευκολύνοντας την κατανόηση των συναισθημάτων τους ,παρατήρησαν μια σειρά από εικόνες και έφτιαξαν τα δικά τους προσωπάκια,ανάλογα με το συναίσθημα που ήθελαν να εκφράσουν!!









Μέσα από τα προσωπάκια αυτά ,μας δόθηκε  η ευκαιρία να γνωρίζουμε και το συναίσθημα του φόβου!
Διαβάσαμε ,λοιπόν και ζωγραφίσαμε το παραμύθι :« Ο σκαντζόχοιρος που ξέχασε να φοβηθεί,και φυσικά το ζωγραφίσαμε!!!





Όλα τα παραπάνω συναισθήματά ολοκληρώθηκαν με το συναίσθημα της αγάπης!
Με αφορμή ένα ακόμη βιβλίο : Τι είναι αγάπη!!
Τα παιδιά μας είπαν ποιόν έχουν στην καρδιά τους,πώς του δείχνουν την αγάπη τους και του χάρισαν ένα δωράκι!!
Έλενα: τον μπαμπά μου,του δείχνω την αγάπη μου με μια αγκαλιά!
Λάουρα: την μαμά,την αγκαλιάζω!
Βιβή:Τη μαμά και τον μπαμπά,τους φυλάω!
Νίκος:Τον αδελφό μου,με μια αγκαλιά!
Παναγιώτης:Την αδερφή μου,την φυλάω!
Γιώργος: Όλα τα αδέλφια μου και τα ξαδέρφια μου,τους δίνω παιχνίδια!
Γιάννης: Τον ξάδερφο μου,την θεία μου,τον θείο μου,τους λέω να πηγαίνουμε βόλτες όλοι μαζί,τους αγκαλιάζω!
Γιώργος: Την μαμά ,την αγκαλιάζω και την φυλάω!
Λυδία: Τον παππού και την γιαγιά,με αγκαλιά και φιλιά!
Δέσποινα: Την μαμά μου και την αδελφή μου, παίζω μαζί τους !
Κατερίνα: Την μαμά μου και τον μπαμπά μου,την οικογένεια μου,τους αγκαλιάζω και τους φυλάω!!
Ηλίας: Τον μπαμπά μου, τον αγκαλιάζω!
Φωτεινή: την μαμά μου, την αγκαλιάζω και την φυλάω!
Παναγιώτης.Λ: Την μαμά ,την αγκαλιάζω!








Ζωγράφισαν,ακόμη όποιον έχουν στην καρδιά τους !!!



Μετά από όλα αυτά ήταν ώρα για την αφίσα του σχολείου μας!!!
Φτιάξαμε,λοιπόν την αφίσα μας!



Παρακολουθήσαμε video κατά της σχολικής βίας από το: anna`s papas blogs,που κράτησαν το ενδιαφέρον των παιδιών και τα προβλημάτισαν!!




Παρακολουθήσαμε την θεατρική παράσταση«Πετωντας για την Ειρήνη» ,από τον θίασο «ο Λωτινός Ήλιος»που είχε παρά πολλά μηνύματα κατά της σχολικής βίας !
Μερικές ενδεικτικές εικόνες:



«Ήλιος και αέρας,βοήθησαν να βρεθεί το κλειδί για να ελευθερωθεί η Ειρήνη!»




Τα παιδιά ελευθέρωσαν την Ειρήνη και έδιωξαν την Διχόνοια!!


Να πώς ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από την θεατρική παράσταση!



Χαρίζουμε μόνο την αγάπη !!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.